Tema 2017


Guds ord – min styrke

Ordet blev menneske og slog sig ned iblandt os. Vi fik lov at se hans herlighed - en herlighed, som den fuldkomne Søn har fra sin Far, fuld af nåde og sandhed.

Johannes 1:1-2

 

Vi tror på, at Gud har valgt at kommunikere til og med os, gennem sin søn Jesus Kristus. Han er Guds ord, han taler Guds ord, han opfylder Guds ord og han vil fuldføre alt det Guds ord har sagt han skal gøre. Gud har talt gennem profeterne i G.T, men nu har han valgt at tale til os gennem sin søn Jesus Kristus.

 

Vi tror på, at Bibelen er Guds ord, Guds tale til os mennesker. Vi tror på at Jesus er livets ord, det levende og skabende ord. Jesus siger at hvis vi holder fast ved hans ord, er vi virkelig hans disciple og vi skal lære sandheden at kende og den vil sætte os fri. Derfor er kendskabet til Bibelen utroligt vigtigt.

Jesus anerkender det Gamle Testamente. Han nævner både Toraen (Mose lov), profeterne og Salmerne og siger at det netop er dem der taler om at han skulle komme. Han er opfyldelsen af alt det som er forudsagt og beskrevet i det Gamle Testamente. At kende Jesus er at kende Gud, for Jesus kom for at vise os, hvem Gud er, hvordan han er og hvad vi kan forvente os af ham.

Vi lærer Jesus at kende gennem Guds ord, Bibelen.

 

I 2017 vil vi derfor fokusere på Guds Ord. Det har vi altid gjort i den kristne kirke og efter Reformationen for mere end 500 år siden, blev Guds Ord, Bibelen gjort tilgængelig for alle der kunne læse, eller kunne lytte når den blev læst det op.

I et samfund, hvor tingene går stærkt og alt helst skal ske, her og nu, kan det være en udfordring at holde de nødvendige pauser og lade sig inspirere, fylde og påvirke af Guds ord.  Vi fyldes hele tiden med en masse information, både vigtig og nødvendig information, men også unyttig og uvedkommende information, som måske ikke har relevans i vore liv.

Hvordan kan vi lære Gud at kende, lære Jesus at kende midt i en hektisk hverdag?
Det er forbavsende enkelt og samtidig utroligt svært. Vil vi lære Gud at kende, må vi kende hans ord.  Vi må blive som tolderne og synderne på Jesu tid. De holdt sig nær til ham, for at lytte, lære og få hjælp og vejledning. Der er kun dig og mig til det. Ingen kan eller skal gøre det for os, men vi kan gøre det, hvis vi vil.

Lad os derfor gå på opdagelse i Guds ord, både sammen i kirken og hver for sig, i vores hverdag!

 

Du kan holde dig nær til Gud, ved at holde dig nær til hans ord.


I begyndelsen var Ordet. Ordet var hos Gud og var som Gud. Ordet var til fra begyndelsen, sammen med Gud.

Kommende arrangementer

Xpect Party

Xpect Party

Søndag d. 22. oktober kl. 10.30

Gudstjeneste for alle generationer og alle nationer.
Relevant undervisning du kan bruge i din hverdag og et lovsangsband der udtrykker kriste...

Tamilsk Gudstjeneste

Tamilsk Gudstjeneste

Søndag d. 22. oktober kl. 16.00

Gudstjeneste på tamilsk.
Præget af den tamilske kultur og sangtradition

Prepare

Prepare

Onsdag d. 25. oktober kl. 19.00
- forbered...

Peptalk og praktisk info til søndag.
Bøn samtidig med at forskellige
arbejdsgrupper forbereder søndagens Gudstjeneste.
Åbent for ...